De​ ​stralende​ ​glimlach​ ​van​ ​Jomy​ ​Mijnhart,​ ​eigenaresse​ ​van​ ​En​ ​Coulisse​ ​Fashion​ ​Agency, werkt ​als​ een​  zonnestraal​ op​ ​deze​ ​gure ​​herfstdag.​ ​‘Wil​ je​ een​ lekker​ bakkie​ koffie?​ In een​ meeneembeker?’ ​ vraagt​ Deborah ​terwijl​ ​ze​ ​haar​ ​een​ ​warme knuffel​​ ​geeft.​ ​‘Lijkt ​​me​ ​heerlijk!’ antwoordt ​ ze.​ Ze​ kennen​ elkaar​ goed, merk​ ik.​ En​ dat​ is​ ook​ niet gek. Ze​ ​zijn​ ​​elkaars ​​buren geweest, ​ zijn​ ​ vervolgens​ vriendinnen​ geworden​ ​en​ hebben​ ​sinds​ ​​een​ ​aantal​ ​jaar​ ook​​ ​zakelijk een​ ​relatie.

‘De​ ​eerste​ ​keer​ ​dat​ ​we​ ​elkaar ​ ​ontmoetten,  ​kan​ ik​  me​ nog​ goed​ herinneren’,​ begint​  Jomy.​ ‘Ik​ zag Deborah​ stuntelen​ met​ een​ ​kledingrek waar​ veel​ te​ veel​ ​​kleding ​aan hing.​  ​ Ze​ ​was op weg​ ​naar​ ​een​ ​fashion​ ​show ​ ​in​  The​ ​ ​College​ ​Hotel.​ Ik​​ schoot​​ ​haar​ ​te​ ​hulp​ en​​ zo​​ is​​ ​het begonnen.’

De​ ​klik​ ​was​ ​er​ ​direct.​ ​Ze​ ​ontdekten​ ​allerlei​ ​overeenkomsten.​ ​Beiden​ ​hebben​ ​een​ ​grote passie​ ​voor​ ​mode​ ​en​ ​allebei​ ​hebben​ ​twee​ ​kinderen​ ​die​ ​ze,​ ​heel​ ​toevallig,​ ​dezelfde​ ​namen hebben ​ gegeven:​ Sem​  ​ ​en​ ​Noah.​ ​‘Alleen​ ​de​ ​naam​ ​van​ ​mijn​ ​dochter​ ​schrijf​ ​je ​​zonder​ ​h: ​​Noa”, vult ze​ aan.​

Jomy​ ​is​ ​geen​ ​onbekende​ ​in​ ​de​ ​fashion​ ​industrie.​ ​‘Mijn vader​ heeft​ altijd​ agentschappen gehad​ en​​ ​mijn​ ​ouders​ ​hadden​ ​twee​ ​modezaken.​ We​ ​​woonden​ ​in​ ​hartje​ ​Arnhem,​ ​boven​ ​één van​ ​de​ ​zaken.’​ ​Na​ ​de​ ​modeacademie​ ​is​ ​zij​ ​via​ ​de​ ​retail​ ​in​ ​de​ ​wholesale ​ ​gaan​ ​werken​ ​en verruilde ​ zij​ Arnhem​ voor​ Amsterdam.​

Jomy.jpg

‘Ik​ heb​ ​ ​gewerkt​ ​bij​ ​grote ​ bedrijven​ als​ ​Dept.​ ​ Voor​ dat bedrijf​  ​heb ik​ ​ ​als ​ manager​   ​  ​gewerkt  en​  werd​ ​ik​ ​ook​ ​betrokken​ ​bij​ ​het ​ ​creatieve​ ​proces. Door​ ​mijn ​ rol​ in​ de organisatie​ ​kwam​ ​ik jammer ​ genoeg​ steeds​ verder​ af​ ​te​ staan​ ​ van​  de​​ klant  en ​             dat​​  is​​  niet​ ​wat​ ik​ ​​wilde. ​​Ik ​hield​ ​juist​ van ​ dat​  contact​ ​ met​  onze​ relaties.’​

Daarop​ ​nam​ ​zij​ ​een​ ​belangrijke​ ​beslissing​ ​en​ ​startte​ ​twee​ ​jaar​ ​geleden​ ​haar​ ​eigen ​ bedrijf:​ ​ En​ Coulisse. ​ ‘Een​​ agentschap​ ​voor​ ​retailers​ ​in​ ​Nederland​ ​met​ ​de​ ​tofste​ ​merken.’​ Jomy​  ​ weet​  haarfijn​ ​wat​ ​bij​ ​welke​ ​vrouw​ ​past.​ ​‘Ik​ ​denk​ ​in ​ segmenten​  en​  zoek​ ​ ​bij          ​ elk​  segment​  het​  perfecte​  label.​ ​Zo​ ​heb​ ​ik​ ​bijvoorbeeld​ ​Scandinavische​ merken​        ​​uitgekozen​ ​voor​ ​de​ ​moderne ​​en werkende ​ vrouw.​ ​ Mijn​  doel​  is​ ​ om​  met​ ​ de​  merken​  in  ​mijn ​ agentschap ​ ​een​  ​aanbod  ​voor   ​​een retailer ​ creëren,​ ​ die​ de​  juiste​ afspiegeling   ​ van​  de​  ​vrouwen  ​uit ​ die​ ​ betreffende​  stad​   weergeeft.’

Een ​ mooi​   doel​   dat​  vraagt​  om​  ​een  sterke​  focus.​ ‘Ik​  ​ben  een ​​gevoelsmens  zonder  de  strategie  uit​ ​het​ ​oog​ ​te​ ​verliezen.​ Ik​ ​ ​weet​ ​waar​ ​ik ​mee​​ ​bezig​ ​ben,​ ​heb​ ​een​ ​goed  uitgestippeld​ ​plan, maar ​ het​  begint​ ​ bij​  een​  gevoel. ​Dat​​  ​is​  de​  stip​  op  ​die  horizon  en​  ​zo  groeit​ ​ ​het.’

In ​ de​  afgelopen​  paar​   jaar​  heeft  ze​​ ​een  explosieve​ ​ ​groei​  ​doorgemaakt. ​  ​2018  ​ zal​     ​  ​het   jaar   van   verandering​ ​worden.​ ​‘Wanneer ​ ​je​ ​die​ ​spanning​ ​voelt,​ ​voel ​je​​ ​dat​ ​je​ ​groeit.​ ​Soms​ ben​​ ​ik onrustig ​ en​ ​ wil​   ik​ ​ als​ ​ een​  octopus​   met​   alle​   ​acht​ ​armen ​​vol​ ​energie ​  als​​  ​een ​ geöliede​   machine  draaien. ​ Dan​ ​ is​ ​ het​  ​ de​   kunst​ ​ om   weer​ ​ ​  tot ​ ​rust  ​te​ ​komen​ ​en​​ daar​  ook​  echt​​ ​van ​​te​ genieten.’

Dat ​ genieten​  ​ doet​   ​ze​  ​onder ​  andere​ ​ bij​  STIJLDEPARTMENT.​ ​‘Ik​ ben​ ​​heel​ ​vaak​ hier.​ ​Elke​ ​dag​​ ​koop ik ​ hier​ ​ bij​  KOFFIEDEPARTMENT​ ​ mijn​  ​koffie,  ​in​ een​ ​ ​meeneembekertje.’​ ​Als​ zakenrelatie​​ ​bezoekt ze ​ ook​ ​ regelmatig​  de​ ​ concept​ ​ ​store. ​  ​‘Deborah ​ en​ ​ ​ik​ ​werken​ ​al​ ​vanaf​ ​het​ ​begin​ ​samen. ​ ​Zij  kocht ​ al​ ​ Just​ ​ Female​ ​ in​ ​ voordat​  ik​​  met​ ​ ​mijn  bedrijf​​ begon.​ ​Ik​​ ​ben​ ​nu​ ​leverancier ​​van ​ dit​ ​ merk​  en​ ​ook​ ​van​ ​het​ ​label​ ​Resumé.​ ​Als  ondernemer​ ​ heeft​ ​​Deborah​ ​haar​ ​eigen​ ​stijl​ ​en​ gaat​​ ​met iedereen​ ​de​ ​verbinding​ ​aan.​ ​Daar​ ​hou​ ​ik​ ​van.​ ​Zo​ ​werk​ ​ik​ ​ook​ ​en​ ​ik​ ​denk​ ​dat​ ​het​ ​ook​ ​daarom zo ​ goed​ ​ klikt.​

 

Het​ ​is​ ​altijd​ ​fijn​ ​om​ ​hier​ ​te​ ​zijn.​ ​Een​ ​bezoekje​ ​aan STIJLDEPARTMENT,​ ​of​ ​dat​ ​nu​ ​privé​ ​of​ ​zakelijk is, ​ voelt​  als​  een​ warme​ ​ deken.​  Als​  ​je​ ​ ​in ​​de  winkel​  ​  ​komt, ​  draait​ ​het​​ ​om​ jou.  ​Of​ ​het​ nou​​ ​om ​​een koffietje ​ gaat​  of​   een​   zoektocht​ ​ ​naar   het​  juiste​ ​  ​kledingstuk,  je​ ​ krijgt​   persoonlijke​  ​ aandacht.​  Deborah​ ​is​ ​in​ ​staat​ ​om​ ​een​ ​vrouw​ ​zich​ ​mooi​ ​te​ ​laten​ ​voelen,​ ​en​ ​ik ​ ​spreek ​uit​​ ​ervaring. ​​Zij​ ​ziet iets ​ in​ ​ jou,​  wat​  jezelf​ ​ niet​  kan​  of​ ​wilt ​zien​​ ​en ​​haalt​ ​het ​beste​ ​in​ ​je​ ​​naar​ ​boven.’